دکتر شهلا خطیبی

متخصص مشاوره خانواده

مبلغ کل خرید : 0 تومان
مشاهده سبد خرید
سبد خرید خالی است
سبد خرید شما خالی است
انرژی مثبت

انرژی مثبت چیست

تمامی اجسام اطراف ما و هرآنچه را که می بینید یا لمس می نمایید تحت تاثیر حرکت و فعالیت های مداوم خود، دارای ارتعاشاتی بوده، در صورتی که به حدی به آن نزدیک شوید که در محدوده ارتعاشات او قرار گیرید، ناخودآگاه از این ارتعاشات (انرژی مثبت یا منفی) تاثیر می پذیرید. این اصل علمی در مورد همه چیز مخصوصا فکر و اندیشه نیز صادق است.

به عبارتی هنگامی که سلول های مغزی به ارتعاش در می آیند، از خود نوعی انرژی الکتریکی را بصورت موج وار ساطع نموده، در مکانی مستقر می گردند. حال در صورتی که شما در محدوده این ارتعاشات قرار داشته باشید این امواج الکتریکی را دریافت می نمایید. این ارتعاشات می تواند نتیجه مثبت و یا منفی بر روی تفکر و ذهن شما داشته، حاوی انرژی مثبت و یا منفی خواهد بود.

جذب انرژی مثبت

به بیانی دیگر احساسات و افکار ما ارتعاشاتی قابل اندازه گیری داشته، در صورتی که قدرت و اندازه آن زیاد باشد پتانسیل آن را خواهد داشت که به مقصد و نقطه هدف خویش وصل گردد. با توجه به این مسئله که ارسال انرژی مثبت به دوستان و آشنایان، محیط اطراف و کائنات به افزایش قدرت و عملکرد مغز و ذهن شما کمک شایانی نموده، مسیر رسیدن به آرزوها و خواسته هایتان را هموار و دست یافتنی می نماید، همواره در زندگی خود به دنبال جذب انرژی مثبت باشید.

قانون جذب

قانون جذب بر این اصل استوار است که هر نوع انرژی، چه مثبت باشد و چه منفی با هر شدت و قدرتی که مرتعش گردد مجددا با همان توان و کیفیت به سوی خودمان بازگشته، در زندگی ما تاثیر خود را خواهد گذاشت.

با توجه به اهمیت این موضوع بر زندگی و موفقیت هایمان، در ادامه چندین راهکار برای جذب انرژی مثبت را به شما ارائه می دهیم:

۱. روز خود را با مدیتیشن و آرامش حاصل از آن آغاز نمایید.

برای مدیتیشن، نیازی نیست که مرتاض شوید! فقط کافیست همواره تلاش نمایید افکار خود را مدیریت نموده، جهت و سمت و سوی درستی به آنها بدهید. با آگاهی از محیط پیرامون خویش، هرآنچه مانع رسیدن شما به اهداف و احساسات مثبت و کارهای روزانه شما می گردد را حذف نمایید.

تمرین و مداومت در انجام مدیتیشن در این خصوص بسیار کمک کننده خواهد بود. برای این منظور بر روی تنفس خود تمرکز نمایید تا با کمک نفس کشیدن صحیح در عین کنترل افکار، به آرامش برسید.

 

۲.مثبت اندیشی را از ابتدای صبح آغاز نمایید.

هر کاری که احساس و حال و هوای شما را بهبود داده و شما را سر ذوق می آورد انجام دهید، خواه پیاده روی یا گوش دادن به یک موسیقی آرام و نشاط آور در حین رفتن به محل کار و یا رفتن به کلاس های ورزشی همچون یوگا، زومبا و .. در ابتدای صبح.

حتی می توانید لیستی از آهنگ های نوستالژی که با یاد آوری خاطرات زیبا شما را شاد و پرانرژی می نماید تهیه نموده، در طول روز مخصوصا زمانی که احساس خستگی یا ناراحتی دارید به آنها گوش داده خود را از این افکار منفی خلاص نمایید.

 

۳. با هر شخصی همان گونه برخورد نمایید که دوست دارید با شما برخورد شود.

اگر خواهان برخورد دوستانه و محترمانه هستید، همیشه به دنبال دوستی و صلح بوده در برخوردهای خود اصل را بر احترام و محبت قرار دهید. خود را برای مسائل کوچک و بی اهمیت بی دلیل ناراحت و عصبانی نکرده، سعی نمایید صبوری را پیشه نمایید زیرا غالب این گونه مسائل ارزش این همه مبارزه و دلخوری را ندارد.

توجه داشته باشید که یک گفتمان در صورت داشتن نتیجه مثبت ارزشمند است زیرا در غیر این صورت درگیر شدن در اینگونه اختلافات و بحث ها در محیط کاری و ... تاثیر منفی بر جنبه های دیگر زندگیتان خواهد گذاشت که البته باید مانع این امر شوید.

 

۴. تمامی اشخاص و امور جهان قابل کنترل توسط شما نیستند.

هنگامی که احساس نماییم نمی توانیم کنترل دلخواه خود را بر امور داشته باشیم دچار اضطراب می شویم. اما حقیقت آن است که همه ما در زندگی با مواردی روبرو می گردیم که از کنترل و دایره اختیارات ما خارج هستند. پس بهتر است منعطف تر بوده با این موقعیت ها خود را وفق دهیم. نگرانی مداوم، شما را آسیب پذیر نموده حتی می تواند در نهایت شما را مبتلا به افسردگی نماید.

 

۵.از آنچه هستید خوشحال و راضی بوده و به خودتان با تمام وجود افتخار نمایید.

از توانایی ها و استعدادهایتان آگاهی کامل یافته با دیدی مثبت به خودتان نگاه نمایید تا دیدگاه شما نسبت به زندگی و جهان تغییر نماید. شخصی که احساس خوبی نسبت به خویش نداشته باشد به یقین نگاه مثبتی به جهان نداشته، افکار منفی او را رها نمی نمایند.

این گونه اشخاص همواره در افکار مسموم خویش غرق بوده با تکرار مداوم اشتباهات در ذهنشان همواره خود را سرزنش نموده این انرژی منفی را به اطرافیان خود نیز منتقل می نمایند. در مقابل می توانید با ورزش مداوم و تقویت روحیه و القای انرژی مثبت به خویش شاهد اتفاقات مثبت در زندگی و کارتان باشید.

 

۶. در هر موقعیتی به دنبال نکات مثبت و امیدوار کننده باشید.

نگاه مثبت اندیش موجب می گردد تا همواره تنها خوبی ها و نیمه پر لیوان را دیده، کاستی ها و اتفاقات بد شما را ناراحت و نگران نکند. در این حالت امکان مدیریت موفق تر امور را خواهید داشت. این مثبت اندیشی همچون سپر دفاعی در لحظات سخت زندگی یار و حامی شما خواهد بود تا مشکلات را با قدرت پشت سر گذارید.

 

۷. آلام و آرزوهای خویش را در ذهنتان تجسم نموده، آنها را رویاپردازی نمایید.

زمانی که عزمتان را جزم نموده اید تا با تمام توان به سمت اهدافتان بروید هیچ چیز همچون تجسم لحظه رسیدن به موفقیت و آرزوهایتان برای شما انرژی بخش و شیرین نخواهد بود. این رویا پردازی انگیزه و تلاش شما را دوچندان می نماید.

در نهایت باید گفت که مثبت اندیشی و تفکر مثبت موجب جذب اتفاقات و مسائل مثبت گردیده، راه های جدیدی را در زندگی پیش روی شما قرار می دهد. این نوع نگاه علاوه بر ایجاد آرامش درونی و احساس خوشبختی و رضایت از زندگی، بر روی زندگی اطرافیان و دوستانتان نیز تاثیر مثبت دارد.

 

امتیاز شما به این مقاله

نظرات کاربران

(0 نظر)