دکتر شهلا خطیبی

متخصص مشاوره خانواده

مبلغ کل خرید : 0 تومان
مشاهده سبد خرید
سبد خرید خالی است
سبد خرید شما خالی است
تفکر مثبت

خوش بینی مثبت اندیشی را نیز به دنبال خواهد داشت، زمانی که برای رسیدن به تفکر مثبت تلاش کنید با ایجاد تغییراتی هرچند ساده و کوچک دگرگون شدن را در خود احساس خواهید کرد.

 

خوش بینی مثبت اندیشی می تواند یک وضعیت منفی وناگوار که به نظر می رسد را به یک وضعیت مثبت و دلپذیر تبدیل نماید و حتی می توان درآخر تجربه های مهمی را کسب کرد.

خوش بینی می تواند افکار بدبینی را از ذهن شخص تخلیه نماید وبا وضعیتی که به شما انرژی مثبت تر و شور و شوق دوباره میدهد جایگزین کند. همچنین می تواند به شما در پرش از موانع سخت زندگی تان کمک کند.

بنابراین می شود گفت که خوش بینی نه تنها در زندگی شما بلکه در تمام انسان هایی که در کره ی زمین هستند تاثیر گذار است و زندگی را از بدترین شرایط به بهترین شرایط تبدیل کند.

 

براساس آنچه در این بخش از رازهای موفقیت و رسیدن به زندگی شاد در نمناک خواهید خواند خوش بینی به شما انرژی مثبت تزریق می کند و از این جهت شمارا به لذت بردن از زندگی فعلی تان وادار میسازد و به مرور زمان گسترش میابد.

علاوه براین ، شما خود به خود در طی زمان اعتماد به نفس خود را بدست میاورید و در طی چند هفته گسترش میابد و دراین زمان شما فردی هستید که خوش بین هستید و اعتماد به نفس دارید.

 

خوش بینی را می توانید به مغز خود تعلیم دهید! این کار عملی است درست مثل هرگونه عادت دیگری که از طریق تکرار کردن آن به مغز خود یاد می دهید.

بطور کل مطالعات نشان داده اند که افراد خوش بین نسبت به افراد بدبین شادتر ، فعال تر ، سریع در حل مشکلات و ... هستند. افراد خوش بین از کورتیزول (هورمون استرس) کمتری نسبت به افراد بدبین هستند و در نتیجه به استرس کمتری مبتلا می شوند و در هنگام استرس کم شما آرامش خواهید داشت و مشکلی روان شما را تهدید نخواهد کرد.

 

تغییراتی برای خوش بین شدن و دوری از بد بینی:

 شکر گذار باشید:

این چنین افکار نسبت به تمام داشته ها و نداشته هایتان سروتونین را افزایش و کورتیزول را کاهش می دهد که باعث تحرک بیشتر و در کل شادی بیشتر در شخص می شود. روزانه 3 بار شکر گذار باشید تا احساس خوبی نسبت به زندگی داشته باشید.

برای تمرین این گزینه می توانید یک دفترچه را همراه خود داشته باشید و نکات مثبتی که در روز برای شما اتفاق می افتد را در آن بنویسید و نسبت به آنها شکرگذار باشید. با این کار مغز شما خوش بین تر خواهد شد.

 

خوبی کنید:

کارهایی مانند مهر و محبت باعث ایجاد احساس خوب در دوپامین خواهد شد. حتی یک لبخند ساده نیز می تواند باعث شادی اطرافیانتان بشود. می توانید نوعی چالش را ایجاد نمایید که روزانه با ارسال یک ایمیل به دوستتان و بابت زحماتش تشکر کنید یا یک لیوان قهوه برای خود و یکی را برای دوست یا همکارتان بخرید و باهم بنوشید.

 

در انتخاب لغاتی که از آنها استفاده می کنید محتاط باشید:

زمانی که شروع به شکایت از شخصی یا گروهی می کنید ، قبل از آن سعی کنید خودتان را کنترل کنید و به عبارت ساده می شود گفت که " اگر چیزی برای گفتن ندارید ، حرف نزنید" بنابراین در انتخاب کلمات و لغاتی که می خواهید استفاده کنید دقت کنید تا مشکلی برای خود ایجاد نکنید.

 

خندیدن با صدای بلند:

خندیدن به عبارتی بهترین دارو و درمان است که می تواند بر شما تاثیرگذار باشد. خنده های از ته دل باعث تولید سروتونین می شوند که باعث آرامش یافتن مرکز استرس در مغز (amygdala) می شوند.

سعی کنید بیشتر وقت خود را صرف خندیدن کنید یا با دوستانتان جمع شوید و فیلم های کمدی ببینید و دل سیر بخندید و همچنین می توانید به یوگا نیز بپردازید. پس خندیدن در هر روز از زندگی تان را فراموش نکنید.

خنده میتواند موجب ایجاد فضای آرام بین شما وکسانی که کنار شما هستند شود و انرژی مثبت را در شما واطرافیانتان گسترش میدهد.اگر احساس کردید که کمی منفی بین شده اید و نمی توانید آنرا کنترل کنید.

توصیه می شود فوراً 30ثانیه الی یک دقیقه با گوش دادن به یک چیز خنده دار ، خودتان را سرگرم کنید تا آن فکرهای منفی از ذهن شما کاملا خارج شوند و باخیال آسوده به کارهایتان بپردازید. حتماً توصیه می شود که امتحان کنید تا احساس تان را دگرگون کنید.

 

ورزش کنید:

ورزش کردن باعث افزایش تولید ایندورفین ، سروتونین و دیگر مواد شیمیایی که برای بدن لذت بخش هستند ، می شود. برای گرفتن نتایج بهتر ، ضربان قلب خود را حداقل روزانه 20 دقیقه به حداکثر برسانید. اگر زمان رفتن به باشگاه را ندارید می توانید بصورت آنلاین تمارین را دنبال کنید و در خانه خود ورزش کنید.

 

با افرادی که خوش بین هستند مشورت کنید

سعی کنید با افرادی که خوش بین هستند مشورت کنید یا به عبارتی به نصیحت های آنها در مورد چگونه خوش بین شدن،گوش بدهید و به خاطر بسپارید.

اگر شما خود یکی از افراد خوش بین هستید آن را با دوستان وافرادی که خواستار آن هستند به اشتراک بگذارید ؛ اغلب اوقات تا این قسمت ممکن است که کافی باشد و شخص با دیدن یک تپه از آن کوهی بزرگ نسازد.

 

به آهنگ های مثبت و انرژی بخش گوش دهید

گوش دادن به موسیقی نشاط بخش یک راه عالی برای تقویت روحیه خودتان می باشد و به عبارتی دیدگاه جدیدی برای خودتان ایجاد می کنید.

شما می توانید همین کار را مثل افرادی که مشابه شما عمل میکنند انجام دهید.میتوانید زمانیکه درحال میاده روی هستید به آهنگ گوش دهید.


روزانه یک یادداشت از خود بنویسید و نگه دارید

60 ثانیه از روز خود را به نوشتن یک یادداشت صرف کنید و در آخر آن یک تعریف از خود بنویسید یا از برخی از کلمات دلگرم کننده استفاده کنید.

 

به افرادی که پرمشغله هستند کمک کنید

همانگونه که میدانید توسط کار و مدرسه رفتن در افراد مشغله های گوناگونی ایجاد می شود که مطمئناً شما را از اهداف خوش بینانه بودن و راه و روش سازنده جدا سازد پس مطابق حرف های گفته شده در قبال اطرافیانتان می توانید مسئولیت بپذیرید و به آنها کمک کنید.

کمک شما می تواند مثل دعوت کردن آنها به پیک نیک کوتاه مدت و یا کنار ساحل رفتن و یا حتی کنار یکدیگر زیر اسمان دراز بکشید و به حرکت ابر ها دقت کنید و باهم خوش بگذرانید تا بتوانید مشغله هارا از فکر طرف مقابلتان ببرید با این کار هم به خودتان کمک کرده اید و هم خلق و خوی دوستتان را تغییر داده اید.

 

غذاهای مورد علاقه آنها را یا بپزید یا از بیرون بخرید

اگر دیدید که یکی از دوستانتان پرمشغله شده است و منفی نگر شده است توصیه میشود که آنها را به خانه تان دعوت کنید و غذای مورد علاقه آنها را بپزید ویا می توانید آنها را به بیرون دعوت کنید و ساعتی را باهم بگذرانید تا کمی رو خوش بینی آنها تاثی بگذارید.و یا حتی می توانید آنها را با یک بسته شکلات خوشحال کنید و روی آنها تاثیر بگذارید تا خوش بین شوند.

 

در آغوش بگیرید

با آغوش گرفتن کسی که پرمشغله است و منفی نگر شده است گاه حتی تاثیر بیشتری نسبت به خنده های طولانی در شخص میگذارد، جالب است بدانید که دانشمندان روی تاثیر در آغوش گرفتن بسیار مطالعه کرده اند و تاثیر آن را از خندیدن بیش از حد بیشتر دانسته اند. با این کار شما میتوانید خنده و انرژی را در باطن و ظاهر شخص مشاهده کنید.

 

به اشتراک گذاشتن آنچه شما پیدا کرده اید و یا ساخته اید

این مورد می تواند شامل میوه های خوشمزه که شما آنها را با دوستتان تقسیم میکنید و میل می کنید،باشد. یا مربا ، کیک و یا نان شما خودتان درست کرده اید.

چنین هدیه ی ساده اما دوست داشتنی واقعا می تواند معنی زیادی داشته باشد وانرژی مثبت را در شخص ایجاد کند و تمام فکرها و منفی نگری هارا از شخص دور سازد و انرا به زندگی جدیدتری وارد سازد.

 

 

 

 

 

امتیاز شما به این مقاله

نظرات کاربران

(0 نظر)